FAQ

Nedan kan ni hitta några av dom vanligaste frågorna vi får.
Har ni några andra frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss på hej@ancisport.se.

Behöver ni fortfarande hjälp?

Behöver ni hjälp omgående finns våran chat tillgänglig och vi svara så fort vi kan där.

Om vi ​​inte är tillgängliga, skicka ett mail till oss så återkommer vi till dig inom 24 timmar!

Allt du behöver veta

Ett mail skickas alltid ut till den mailadressen ni angivit när ni köpt er produkt. Titta även er skräpinkorg då den kan hamna där om vi har otur. Orderbekräftelse skickas ut direkt efter att ert köp har gått igenom, skulle ni mot all förmodan ändå inte fått den så kontakta oss snarast möjligt.

Har ni gjort en beställning eller ångrar er så kan vi i vissa fall stoppa ordern. För att göra det maila oss omgående på hej@ancisport.se och skriv då gärna ert ordernummer för snabbare hantering.

Har vi dock mot all förmodan redan hunnit få iväg paketet så går det inte att stoppa, ni kan dock skicka tillbaka det för full återbetalning.

Har ni skickat tillbaka en produkt ni köpt på ANCI Sport så kommer vi göra en återbetalning till er så fort vi mottaget paketet och ser att denna är oanvänd och uppfyller kraven för ett återköp. Beroende på betalmetod så kan det dröja upp till 7 dagar innan ni ser pengarna på kontot igen.

Normal leveranstid brukar vi säga är mellan 1-3 dagar. Vi gör allt vi kan för att packa er order så fort som möjligt och få iväg den. Vi har särskilt villkor för större produkter som då kan ta längre tid.

Men sen kan våra logistikpartners ibland dra ut på tiden nån dag extra därav att vi försöker få iväg den snarast möjligt så ni får paketet.

ANCI Sport följer enligt svensk konsumentköplagen rätten till att kunna reklamera en defekt produkt under 3 år. Men alla reklamationer godkänns inte alltid under dessa 3 åren, konsumenten har dock alltid rätt att klaga på en vara som kanske inte håller måttet upp till 3 år från inköpsdatumet.

Det går att reklamera olika former såsom produktionsfel, men har man misskött vilket leder till felanvändning, misskötsel och slitage etc. så täcker inte reklamationen detta.

Har ni fler frågor gällande produkter ni köpt eller tänkt köpa hos ANCI Sport är ni välkomna att höra av er till hej@ancisport.se

Det kan bero på många saker, men förmodligen så finns inte just det ni söker i lager och därav att ni inte kan lägga en beställning på den.

Saknar ni nånting ur vårt sortiment tveka inte att höra av er på hej@ancisport.se så ska vi nog lösa det.

Om kunden inte hämtar ut paketet har ANCIA sport rätt att debitera Kunden avgift på 250kr för nedlagt arbete och fraktavgifter.

Betalning

Vi försöker alltid hitta dom lättaste lösningar för våra kunder att betala för sina produkter.

I nuläget erbjuder vi Klarna, Kortbetalning, Faktura, Swish, Apple Pay och Google Pay.

Har ni skickat tillbaka en produkt ni köpt på ANCI Sport så kommer vi göra en återbetalning till er så fort vi mottaget paketet och ser att denna är oanvänd och uppfyller kraven för ett återköp.

Beroende på betalmetod så kan det dröja upp till 7 dagar innan ni ser pengarna på kontot igen.

Det går bra att betala med faktura och då är det faktura via Klarna som gäller.

Fakturan kommer att skickas samtidigt som produkten lämnar vårt lager.

Summan som ni handlat för på ANCI Sport dras oftast i samma stund som paketet lämnar vårt lager med era produkter.

Men efter att ni gjort er beställning och fått en orderbekräftelse så är beloppet ni handlat för reserverat fram tills dess att ni får en sändningsbekräftelse från oss, då dras pengarna.

Har ni några som helst frågor gällande betalning via Klarna så är ni välkomna att kontakta Klarna.

Saknar ni fortfarande svar? Kontakta oss